Ένα νομικό αλλά πιστεύω ενδιαφέρον ζήτημα, στο οποίο θα ήθελα την βοήθεια των συναδέλφων
Ανάπηρος προσλαμβάνεται σε δημοτική επιχείρηση με πρόγραμμα 3 +1 χρόνια. Μετά την πάροδο των 4 ετών, η δημοτική επιχείρηση καταγγέλει την σύμβαση εργασίας, επικαλούμενη ότι είναι ορισμένου χρόνου και δεν δέχεται την προσφερόμενη εργασία του ενάγοντος. Ο τελευταίος ασκεί αγωγή και ζητά την αναγνώριση ότι η σύμβαση εργασίας του είναι εξαρτημένη και δη αορίστου χρόνου, ότι κάλυπτε πάγιες και διαρκείς ανάγκες και να υποχρεωθεί η εναγόμενη να τον απασχολεί και να του καταβάλει μισθούς, επιδόματα κτλ...
Η απορία μου είναι η εξής:
Τα συγκεκριμένα προγράμματα του ΟΑΕΔ, που είναι επιδοτούμενα, ουσιαστικά αποσκοπούν στην σύναψη συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή μήπως όχι; Προσωπικά κλίνω υπέρ της πρώτης άποψης.
Το δεύτερο και πιο δύσκολο κατ' εμέ ερώτημά μου είναι: Μετά την ολοκληρωση του προγράμματος, είναι νόμιμη η συνέχιση της απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες (ΑΜΕΑ) σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ του ευρύτερου δημόσιου τομέα μετά την ολοκλήρωση του επιχορηγουμένου από τον ΟΑΕΔ προγράμματος και συνακόλουθα η ακυρότητα της ενδεχόμενης απόλυσης λόγω του ότι η σύμβαση είναι αορίστου χρόνου και λόγω ειδικής προστασίας (21 Σ), που πρέπει να έχουν τα ανωτέρω άτομα ή τυχόν θεώρηση της σύμβασης ως αορίστου χρόνου προσκρούει στην απαγόρευση του άρθρου 103 επ. Συντάγματος, όπως έχουν δεχθεί οι ΟλΑΠ 19 και 20/2007.
Αν κάποιος συνάδελφος παλαιότερος και πιο έμπειρος γνωρίζει κάτι σχετικό, θα ήθελα τη γνώμη του. Προσωπικά θεωρώ ότι οι ανωτέρω αποφάσεις του ΑΠ δεν εισάγουν κάποια εξαίρεση για άτομα ειδικών κατηγοριών (ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι) αλλά δεν είμαι σίγουρος και δυστυχώς δεν έχω βρει κάτι αντίστοιχο. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων αλλά νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον νομικό ζήτημα.